top of page

Stročji fižol po štajersko


Stročji fižol po štajersko

Tokrat recept, ki je značilen za kraje mojega otroštva in rane mladosti. Štajerska ima svoje posebnosti tudi v hrani, ne samo v jeziku. Slednjemu se sama nisem nikoli odpovedala, tako da se pri meni takoj sliši, da imate "opravka" s kleno Štajerko. Pa tudi običajno je že tako, da se nam tudi hrana iz mladih dni nekako vtisne v spomin za vedno. In za otroke vedno najbolje kuhajo babice. To jed je sicer pogosto pripravljaja tudi moja mama. V otroških letih sicer ni bila med mojimi najbolj priljubljenimi, a je kasneje postala moja že tradicionalna poletna jed. Moj ljubi podmladek doma je v dveh taborih, enemu je všeč, drugemu pa ne. Količine so tokrat za dva dobra jedca.

1 kg stročjega fižola

4 jedilne žlice zaseke

500 gr kisle smetane

nekaj sesekljanega svežega peteršilja

1 srednje velika čebula

1 strok česna

1 jedilna žlica mlete kumine

1 čajna žlička mlete kurkume

Lovorov list

Ocvirki, kuhan krompir in drobtine po želji

Stročji fižol

Fižol operemo in mu odrežemo oba konca. Damo v lonec in prilijemo vodo. Dodamo olupljeno in oprano čebulo, česen, začimbe in lovorov list.

Stročji fižol po štajersko

Kuhamo, dokler fižol ne postane mehak (približno 30 minut). Pri kuhanju fižola ne varčujmo s kumino, ker kumina olajša prebavo pri težje prebavljivi hrani kot je fižol, in je odlična proti vetrovom. Ko je fižol kuhan, odcedimo vodo ter odstranimo čebulo, česen in lovor. V ponvi razpustimo zaseko, dodamo kislo smetano in dobro zmešamo. Nato primešamo še fižol. Posujemo s sesekljanim peteršiljem.

Različice:

*V ponvi na maslu prepražimo krušne drobtine in jih posujemo po fižolu

*Posebej v slani vodi skuhamo nekaj mladega krompirja in ga kuhanega razrežemo na večje kose in dodamo fižolu.

Pa naj vam tekne!

bottom of page