top of page

Lepotica in zver


Lepotica in zver

Pravljična opera ali opera v pravljici. Lepotica in zver v izvedbi SNG Opera in balet Ljubljana je hkrati tudi prva izvedba katerekoli opere Philipa Glassa v Sloveniji. Gre za opero v francoskem jeziku s slovenskimi in angleškimi nadnapisi. Pred začetkom sem se prav veselila te opere in sem tudi veliko pričakovala od nje, a na koncu ni bila tista opera, za katero bi lahko rekla, da me je ponesla v svoj svet. Navdušuje scenografija in kostumugrafija pa tudi koreografija, kar je najbrž zasluga tudi tega, da je tokratno opero režiral Matjaž Farič, kar je sicer njegov prvi operni režijski debi. Pohvale gredo tudi dirigentki Živi Ploj Peršuh. Kljub temu, da smo v 21. stoletju, so dirigentke še vedno precejšnja redkost. Sama glasba opere se mi je sicer zdela, da nekako ne sledi zgodbi in je bila preveč enolična. Za odtenek po mojem okusu tudi preveč mračnjaška, kar velja predvsem za, kot se za pravljični konec spodobi, da slavita dobrota in brezpogojna ljubezen. Tudi glasovno nisem zaznala nobenih presežkov, čeprav je bilo korektno. In ogled opere, če bo še na sporedu, vseeno priporočam. Če si želite skupaj z opero narediti pravljičen celoten dan, priporočam, da se pred predstavo za nekaj ur odpravite na Ljubljanski grad, ki je letos prav posebej v znamenju Zmajevega leta. V ta namen imajo številne prireditve, konec aprila pa se obeta odprtje zanimive razstave Zmaj vseh zmajev.

Lepotica in zver

bottom of page